Home » Nytt og Nyttig » Spar penger i hverdagen

Spar penger i hverdagen

Om du er student eller ei, det finnes mange smarte måter å spare penger på i hverdagen. I denne posten tenkte jeg at jeg skulle komme med noen lure tips jeg selv benytter meg av i hverdagen. Jeg er ikke plaget med dårlig råd, men syntes likevel det er greit å spare der man kan. Til sammen kan det faktisk utgjøre ganske mange kroner i løpet av et år.

Sparetipsene jeg bruker aktivt:

1. Kjøp first price, eller lignende produkter. De fleste daglivarekjedene har i dag sine egne billigmerker. Ofte er prisen på disse produktene under halvparten av “merke” produktene. Et eksempel. First price jordbærsyltetøy koster 13kr for en bøtte med 0.5l. Noras syltetøy på glass koster fort 25kr for 0.3l. Jeg syntes First Price syltetøyet er like godt som Nora sitt. Taco igredienser er også noe man kan spare mye på. Tacolefser, tacosaus osv fra Rema koster under halvparten og spør du meg smaker jeg ikke forskjell. Det finnes selvsagt noen first price produkter som ikke når helt opp, men i det store og det hele kan man spare mye penger på slike produkter uten at man får noen dårligere kvalitet av den grunn.

spar-penger

2. Er du student? Mange studenter har et stramme budsjetter, særlig når det kommer til mat. Kiwi har hver eneste fredag tilbud på forskjellige typer kjøtt. Her får du en fin file til 17kr. Dette kan kombineres med ris eller poteter og du har en god og sunn middag for 20kr.

3. Benytt deg av rabattene som finnes! De fleste kaster kanskje reklamene som detter ned i postkassa, men det finnes faktisk mange gode tilbud å hente på å lese reklamene. Butikkene kniver om kundene og har som regel svært gode tilbud på noen utvalgte produkter for å trekke til seg kundene. Er du selektiv på hvor du handler er det mye penger å spare.

4. Bruk bensinkort når du fyller bensin. Mange tenker ikke over hvor mye man faktisk kan spare om man benytter seg av et rabattkort for bensin. Med de beste bensinkortene i dag kan man spare så mye som 80 øre per liter drivstoff. Kjører du mye kan du spare så mye som 2000kr hvert eneste år på å bruke et rabattkort for bensin.

bensinkort

Bensinkort er et lurt tips om du kjører mye og ønsker å spare penger på drivstoffet.

Dette var bare noen av triksene jeg bruker i hverdagen. Alle monner drar er det et ordtak som heter.

