Home » Nytt og Nyttig » Når regningene hoper seg opp

Når regningene hoper seg opp

Vi har alle vært der, plutselig ryker den tanna som har verket pittelitt i tusen knas på smågodtet du skulle kose deg med i helga. Du hadde sett for deg gullrekka, taco og smågodtidyll, istedenfor ender du opp med tannpine og et ibux-forbruk som sikkert kan sidestilles med narkomani. Ca. slik forespant helgen min seg. Mandag morgen bar det til tannlegen for å undersøke skadene og få et prisoverslag på hva en totalrennovering av kjeften ville komme på, mellom 13-16 000kr sa mannen. Faen sa jeg. Nå har jeg en OK økonomi og er i fast jobb, men hvem klarer å trylle frem 16 000kr av hatten på så kort varsel? Ny tann må man jo ha. Kunne alltids lånt med mine foreldre, men det er jo et styr det også.

Jeg bestemte meg derfor for å ta opp et sms lån for en kortere periode. Jada, jeg er klar over at dette er dyre lån, men det er dyrt å tygge knaske kasser med ibux også! Dessuten klarer jeg å betale tilbake i løpet av et par måneder. Jeg var litt skeptisk for om jeg skulle klare kredittsjekken og hadde nok helst skulle skaffet meg et sms lån på dagen, men 3dje lånesøknaden gikk faktisk gjennom! Nå har jeg lånt 5 000kr med Folkia og det gikk faktisk veldig greit. Heller et sms lån i Norge enn en tanngard som verker. Så nå blir både rotfylling og krone og jeg vet ikke hva. Orden skal det hvertfall bli.

Jeg er egentlig ganske taknemlig for at det finnes slike låne tjenester hvor man kan låne penger uten å måtte stille med sikkerhet i bolig, hus, skyskraper og jeg vet ikke hva. Jeg må innrømme at før jeg ødela tennene mine så visste ikke jeg hva et sms lån var en gang, men med litt søking på internett kom jeg over en smart side som heter www.smslånnorge.net og det var jo akkurat det jeg var ute etter. Er du i en lignende situasjon som meg så anbefaler jeg at du tar turen innom å leser litt.

Spør du meg så er det bedre å låne penger og heller leve skralt noen måneder, enn å gå rundt med vonde tenner, ødelagt  bil eller hva det enn er man trenger penger til!

